På grund av sjunkande försäljningssiffror inom området inspektion av kärnkraft, togs 2015 ett beslut om att nya tag krävdes inom marknadsföring och försäljning. För att kompensera för en nedåtgående trend inom kärnkraftsmarknaden var det nödvändigt att hitta nya intäkts-strömmar som snabbt kunde stötta företagets lönsamhet. Samtidigt ville TÜV NORD öka varumärkets kännedom och göra marknadsföringen vinstdrivande istället för en kostnadspost.
Agrowth genomförde en välarbetad marknadsanalys för att sätta en digital marknadsstrategi. Därefter följde implementation av framtagen strategi mellan 2016 till i slutet av 2018. Strategin vars fokus låg på digital transformation, grundade sig framförallt i att ta tillvara på ett befintligt behov från potentiella kunder (pull-marketing).
Inom ett år, under perioden 2016–2017, överträffades förväntningarna och resultatet visade på följande data:
Läs mer om hur det faktiskt gick till, ladda ner hela kundcaset nedan.
En nedladdningslänk kommer skickas till er e-postadress.